Ta bort try-catch från addAttackMovesIfCan

This commit is contained in:
loveb 2022-04-30 12:44:20 +02:00
parent bdb4aef243
commit 2bd8388488

View File

@ -58,17 +58,29 @@ public class Pawn extends PieceKnownIfMoved {
} }
// Känns som det här skulle kunnat vara i validMoves, men nu är det såhär // Känns som det här skulle kunnat vara i validMoves, men nu är det såhär
/**
* Ifall det är en pjäs som står här och den inte är samma färg som oss,
* lägg till i listan
*
* @param pos
* @param movable
* @param pieces
*/
private void addAttackMovesIfCan(Point pos, ArrayList movable, Piece[][] pieces) { private void addAttackMovesIfCan(Point pos, ArrayList movable, Piece[][] pieces) {
// Ifall det är en pjäs som står här och den inte är samma färg som oss, lägg till // Se till att vi inte är utanför brädet
try { if (pos.x >= pieces.length || pos.x < 0 || pos.y >= pieces[0].length || pos.y < 0) {
Piece p = pieces[pos.x][pos.y]; return;
if (p.white != this.white) { }
tryToMoveAndCheckIfCheck(pieces, movable, pos);
Piece piece = pieces[pos.x][pos.y];
// Ifall det är tomt här, gör ingenting
if (piece == null) {
return;
} else if (piece.isWhite() != this.isWhite()) {
tryToMoveAndCheckIfCheck(pieces, movable, pos);
} }
} catch (Exception e) {
}
} }
@Override @Override