mirror of
https://github.com/lov3b/Schack.git
synced 2025-01-18 12:50:10 +01:00
Lös ut till overloaded konstruktor
This commit is contained in:
parent
b112c6314b
commit
40f67ca725
@ -143,14 +143,13 @@ public abstract class Piece {
|
|||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
/**
|
/**
|
||||||
* Testa att flytta pjäs till pos och ifall det inte är schack så lägg ge
|
* Kolla ifall det är schack vid den här positionen
|
||||||
* tillbaka möjligt drag i en ArrayList
|
|
||||||
*
|
*
|
||||||
* @param pieces
|
* @param pieces Piece[][] över hela brädet
|
||||||
* @param pos
|
* @param pos Kollar ifall det är schack om denna Piece flyttar hit
|
||||||
* @return
|
* @return true ifall det är schack
|
||||||
*/
|
*/
|
||||||
private boolean moveAndTestSchackHere(Piece[][] pieces, Point pos) {
|
boolean isInSchack(Piece[][] pieces, Point pos) {
|
||||||
// Kom ihåg vart vi var
|
// Kom ihåg vart vi var
|
||||||
Point previousPosition = new Point(this.position);
|
Point previousPosition = new Point(this.position);
|
||||||
|
|
||||||
@ -162,7 +161,7 @@ public abstract class Piece {
|
|||||||
pieces[previousPosition.x][previousPosition.y] = null;
|
pieces[previousPosition.x][previousPosition.y] = null;
|
||||||
this.position = new Point(pos);
|
this.position = new Point(pos);
|
||||||
|
|
||||||
boolean inSchack = isInSchack(pieces, null);
|
boolean inSchack = isInSchack(pieces);
|
||||||
|
|
||||||
// Flytta tillbaka
|
// Flytta tillbaka
|
||||||
pieces[previousPosition.x][previousPosition.y] = this;
|
pieces[previousPosition.x][previousPosition.y] = this;
|
||||||
@ -173,18 +172,12 @@ public abstract class Piece {
|
|||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
/**
|
/**
|
||||||
* Kolla ifall det är schack vid den här positionen
|
* Kolla ifall det är schack
|
||||||
*
|
*
|
||||||
* @param pieces Piece[][] över hela brädet
|
* @param pieces Piece[][] över hela brädet
|
||||||
* @param pos null ifall man endast ska kolla ifall det är schack just nu,
|
|
||||||
* alltså ifall pos inte är null testar vi att flytta oss dit och sedan
|
|
||||||
* kollar ifall det är schack där
|
|
||||||
* @return true ifall det är schack
|
* @return true ifall det är schack
|
||||||
*/
|
*/
|
||||||
boolean isInSchack(Piece[][] pieces, Point pos) {
|
private boolean isInSchack(Piece[][] pieces) {
|
||||||
if (pos != null) {
|
|
||||||
return moveAndTestSchackHere(pieces, pos);
|
|
||||||
}
|
|
||||||
ArrayList<Point> enemyAttacks = new ArrayList<>();
|
ArrayList<Point> enemyAttacks = new ArrayList<>();
|
||||||
|
|
||||||
// Fråga alla pjäser vart de kan gå/ta
|
// Fråga alla pjäser vart de kan gå/ta
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user