diff --git a/src/schack/LongWalkers.java b/src/schack/LongWalkers.java index 9f37be5..5b92cda 100644 --- a/src/schack/LongWalkers.java +++ b/src/schack/LongWalkers.java @@ -13,7 +13,10 @@ public abstract class LongWalkers extends PieceKnownIfMoved { /** * Generell metod för att generera möjliga drag för LongWalkers * - * @param directions + * @param directions vilka håll. Exempel:
+     * {@code new int[][]{{1, 0}, {-1, 0}, {0, 1}, {0, -1}}}
för att gå + * som ett torn + * * @param pieces * @param allowedToRecurse * @return diff --git a/src/schack/Piece.java b/src/schack/Piece.java index d7dba03..d876fe8 100644 --- a/src/schack/Piece.java +++ b/src/schack/Piece.java @@ -88,7 +88,7 @@ public abstract class Piece { } /** - * Flyttar pjäsen till toMove + * Flyttar pjäsen till toMove och tar bort det som tidigare var där * * @param pieces * @param toMove @@ -107,10 +107,12 @@ public abstract class Piece { /** * Lägg till move ifall det går, alltså inte är schack där * - * @param pos drag att lägga till ifall det går - * @param movable lägger till drag i denna ArrayList + * @param pos Drag att lägga till ifall det går + * @param movable Lägger till drag i denna ArrayList * @param pieces Piece[][] över brädet - * @param allowedToRecurse + * @param allowedToRecurse Behövs för att inte gå in i en evig loop där + *
{@code addMovesIfCan -> isInSchack -> validMoves -> getCastlingIfPossible(King) -> isInSchack}
+ * * @return true ifall man inte kan gå längre i denna riktning */ protected boolean addMovesIfCan(Point pos, ArrayList movable, Piece[][] pieces, boolean allowedToRecurse) {