mirror of
https://github.com/lov3b/Schack.git
synced 2024-11-10 07:00:11 +01:00
Update King.java
This commit is contained in:
parent
fbc44d29f3
commit
9332de1a2f
@ -29,25 +29,31 @@ public final class King extends PieceKnownIfMoved {
|
|||||||
|
|
||||||
// Vänster
|
// Vänster
|
||||||
boolean nothingInBetween = true;
|
boolean nothingInBetween = true;
|
||||||
for (int kingX = this.position.x - 1; kingX >= 0; kingX--) {
|
for (int loopX = this.position.x - 1; loopX >= 0; loopX--) {
|
||||||
|
|
||||||
// Kolla ifall vi kollar tornet och inget är emellan
|
// Kolla ifall vi kollar tornet och inget är emellan
|
||||||
if (kingX == 0 && nothingInBetween) {
|
if (loopX == 0 && nothingInBetween) {
|
||||||
movable.add(new Point(2, 7));
|
movable.add(new Point(2, this.position.y));
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
// Kolla ifall det är tomt emellan kung och torn
|
// Kolla ifall det är tomt emellan kung och torn
|
||||||
if (pieces[kingX][this.position.y] != null) {
|
if (pieces[loopX][this.position.y] != null) {
|
||||||
nothingInBetween = false;
|
nothingInBetween = false;
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
// Höger
|
// Höger
|
||||||
for (int kingX = this.position.x + 1; kingX <= 7; kingX++) {
|
for (int loopX = this.position.x + 1; loopX <= 7; loopX++) {
|
||||||
boolean shouldBreak = addMovesIfCan(new Point(kingX, this.position.y), movable, pieces);
|
|
||||||
if (shouldBreak) {
|
// Kolla ifall vi kollar tornet och inget är emellan
|
||||||
break;
|
if (loopX == 7 && nothingInBetween) {
|
||||||
|
movable.add(new Point(6, this.position.y));
|
||||||
|
}
|
||||||
|
|
||||||
|
// Kolla ifall det är tomt emellan kung och torn
|
||||||
|
if (pieces[loopX][this.position.y] != null) {
|
||||||
|
nothingInBetween = false;
|
||||||
}
|
}
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
@ -67,7 +73,6 @@ public final class King extends PieceKnownIfMoved {
|
|||||||
// Uppdatera brädet
|
// Uppdatera brädet
|
||||||
pieces[king.position.x][king.position.y] = king;
|
pieces[king.position.x][king.position.y] = king;
|
||||||
pieces[rook.position.x][rook.position.y] = rook;
|
pieces[rook.position.x][rook.position.y] = rook;
|
||||||
|
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
@Override
|
@Override
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user