Update King.java

This commit is contained in:
loveb 2022-03-29 15:50:09 +02:00
parent fbc44d29f3
commit 9332de1a2f

View File

@ -29,25 +29,31 @@ public final class King extends PieceKnownIfMoved {
// Vänster
boolean nothingInBetween = true;
for (int kingX = this.position.x - 1; kingX >= 0; kingX--) {
for (int loopX = this.position.x - 1; loopX >= 0; loopX--) {
// Kolla ifall vi kollar tornet och inget är emellan
if (kingX == 0 && nothingInBetween) {
movable.add(new Point(2, 7));
if (loopX == 0 && nothingInBetween) {
movable.add(new Point(2, this.position.y));
}
// Kolla ifall det är tomt emellan kung och torn
if (pieces[kingX][this.position.y] != null) {
if (pieces[loopX][this.position.y] != null) {
nothingInBetween = false;
}
}
// Höger
for (int kingX = this.position.x + 1; kingX <= 7; kingX++) {
boolean shouldBreak = addMovesIfCan(new Point(kingX, this.position.y), movable, pieces);
if (shouldBreak) {
break;
for (int loopX = this.position.x + 1; loopX <= 7; loopX++) {
// Kolla ifall vi kollar tornet och inget är emellan
if (loopX == 7 && nothingInBetween) {
movable.add(new Point(6, this.position.y));
}
// Kolla ifall det är tomt emellan kung och torn
if (pieces[loopX][this.position.y] != null) {
nothingInBetween = false;
}
}
@ -67,7 +73,6 @@ public final class King extends PieceKnownIfMoved {
// Uppdatera brädet
pieces[king.position.x][king.position.y] = king;
pieces[rook.position.x][rook.position.y] = rook;
}
@Override