Horse funkar

This commit is contained in:
lov3b 2022-03-22 15:41:27 +01:00
parent 16afa5dc8c
commit a5fa29a02d

View File

@ -13,7 +13,35 @@ public class Horse extends Piece {
@Override
public LinkedHashSet<Point> validMoves(Piece[][] pieces) {
return new LinkedHashSet<>();
LinkedHashSet<Point> movable = new LinkedHashSet<>();
// Postitioner att checka
Point[] positions = {
// Snett höger uppåt
new Point(this.position.x + 1, this.position.y - 2),
// Snett höger neråt
new Point(this.position.x + 1, this.position.y + 2),
// Långt höger åt sidan uppåt
new Point(this.position.x + 2, this.position.y - 1),
// Långt höger åt sidan neråt
new Point(this.position.x + 2, this.position.y + 1),
// Snett vänster uppåt
new Point(this.position.x - 1, this.position.y - 2),
// Snett vänster neråt
new Point(this.position.x - 1, this.position.y + 2),
// Långt vänster åt sidan uppåt
new Point(this.position.x - 2, this.position.y - 1),
// Långt vänster åt sidan neråt
new Point(this.position.x - 2, this.position.y + 1)
};
for (Point pos : positions) {
// Ifall en är blockerad ska vi inte sluta kolla
checkMove(pos.x, pos.y, movable, pieces);
}
return movable;
}
}