Löste bugg då svarta går åt fel håll

This commit is contained in:
lov3b 2022-03-22 18:37:04 +01:00
parent 890c6917d2
commit e2faebc65c

View File

@ -25,7 +25,7 @@ public class Pawn extends Piece {
final int upTo = hasMoved ? 1 : 2; final int upTo = hasMoved ? 1 : 2;
// Kolla om man kan rakt frak // Kolla om man kan rakt frak
for (int pawnX = 1; pawnX <= upTo; pawnX++) { for (int pawnX = 1; pawnX <= upTo; pawnX++) {
Point pos = new Point(this.position.x, this.position.y - pawnX); Point pos = new Point(this.position.x, this.position.y + (this.isWhite ? -pawnX : pawnX));
boolean shouldBreak = checkMove(pos, movable, pieces); boolean shouldBreak = checkMove(pos, movable, pieces);
if (shouldBreak) { if (shouldBreak) {
break; break;
@ -35,7 +35,7 @@ public class Pawn extends Piece {
// Logik för att ta // Logik för att ta
for (int pawnX : new int[]{-1, 1}) { for (int pawnX : new int[]{-1, 1}) {
// Position vi kollar just nu, snett upp åt höger & vänster // Position vi kollar just nu, snett upp åt höger & vänster
Point pos = new Point(this.position.x + pawnX, this.position.y - 1); Point pos = new Point(this.position.x + pawnX, this.position.y + (this.isWhite ? -1 : 1));
Piece p = pieces[pos.x][pos.y]; Piece p = pieces[pos.x][pos.y];
// Ifall det är en pjäs som står här och den inte är samma färg som oss, lägg till // Ifall det är en pjäs som står här och den inte är samma färg som oss, lägg till