mirror of
https://github.com/lov3b/Schack.git
synced 2024-11-10 07:00:11 +01:00
Löste bugg då svarta går åt fel håll
This commit is contained in:
parent
890c6917d2
commit
e2faebc65c
@ -25,7 +25,7 @@ public class Pawn extends Piece {
|
||||
final int upTo = hasMoved ? 1 : 2;
|
||||
// Kolla om man kan gå rakt frak
|
||||
for (int pawnX = 1; pawnX <= upTo; pawnX++) {
|
||||
Point pos = new Point(this.position.x, this.position.y - pawnX);
|
||||
Point pos = new Point(this.position.x, this.position.y + (this.isWhite ? -pawnX : pawnX));
|
||||
boolean shouldBreak = checkMove(pos, movable, pieces);
|
||||
if (shouldBreak) {
|
||||
break;
|
||||
@ -35,7 +35,7 @@ public class Pawn extends Piece {
|
||||
// Logik för att ta
|
||||
for (int pawnX : new int[]{-1, 1}) {
|
||||
// Position vi kollar just nu, snett upp åt höger & vänster
|
||||
Point pos = new Point(this.position.x + pawnX, this.position.y - 1);
|
||||
Point pos = new Point(this.position.x + pawnX, this.position.y + (this.isWhite ? -1 : 1));
|
||||
Piece p = pieces[pos.x][pos.y];
|
||||
|
||||
// Ifall det är en pjäs som står här och den inte är samma färg som oss, lägg till
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user