Added a fail sound

This commit is contained in:
lov3b 2020-12-17 12:13:14 +01:00
parent b8852a485a
commit df952d38fe

View File

@ -1,4 +1,5 @@
import javax.swing.JOptionPane; import javax.swing.JOptionPane;
import processing.sound.*;
// Max 15 karaktärer i varje ord, annars blir understräcken för långa // Max 15 karaktärer i varje ord, annars blir understräcken för långa
String[] ord = {"HUMAN", "TERMINATE", "EXECUTE", "REVOLUTION", "KILL"}; String[] ord = {"HUMAN", "TERMINATE", "EXECUTE", "REVOLUTION", "KILL"};
boolean[] harBlivitTaget = new boolean[1]; boolean[] harBlivitTaget = new boolean[1];
@ -34,12 +35,17 @@ final color svart = color(0);
PImage[] kulle = new PImage[8]; PImage[] kulle = new PImage[8];
PImage sun; PImage sun;
// Sound
SoundFile boing;
void setup() { void setup() {
size(800, 800); size(800, 800);
surface.setTitle("Häng Dig! https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ"); surface.setTitle("Häng Dig! https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ");
randomOrd(); randomOrd();
rectMode(CENTER); rectMode(CENTER);
// Tack Elias för ljudet!
boing = new SoundFile(this, "boing.mp3");
// Images // Images
for (int i=0; i < 8; i++) { for (int i=0; i < 8; i++) {
kulle[i] = loadImage("Kulle"+i+".png"); kulle[i] = loadImage("Kulle"+i+".png");
@ -185,6 +191,7 @@ void keyPressed() {
// Höj en counter ifall användaren har gissat fel, annars så sätts gissatRatt till false så att det funkar att loopa igenom blocket ovan igen. // Höj en counter ifall användaren har gissat fel, annars så sätts gissatRatt till false så att det funkar att loopa igenom blocket ovan igen.
if (gissatRatt == false) { if (gissatRatt == false) {
felGissningar +=1; felGissningar +=1;
boing.play();
} else { } else {
gissatRatt = false; gissatRatt = false;
} }
@ -198,11 +205,9 @@ void keyPressed() {
gissatBra = false; gissatBra = false;
} }
} }
println("Before if "+state);
if (gissatBra) { if (gissatBra) {
state=winState; state=winState;
} }
println("After if "+state);
} }
} }
} }