mirror of
https://github.com/lov3b/Schack.git
synced 2025-01-18 12:50:10 +01:00
javadoc
This commit is contained in:
parent
97f13d3572
commit
81b709ded8
@ -13,7 +13,10 @@ public abstract class LongWalkers extends PieceKnownIfMoved {
|
|||||||
/**
|
/**
|
||||||
* Generell metod för att generera möjliga drag för LongWalkers
|
* Generell metod för att generera möjliga drag för LongWalkers
|
||||||
*
|
*
|
||||||
* @param directions
|
* @param directions vilka håll. Exempel: <pre>
|
||||||
|
* {@code new int[][]{{1, 0}, {-1, 0}, {0, 1}, {0, -1}}}</pre> för att gå
|
||||||
|
* som ett torn
|
||||||
|
*
|
||||||
* @param pieces
|
* @param pieces
|
||||||
* @param allowedToRecurse
|
* @param allowedToRecurse
|
||||||
* @return
|
* @return
|
||||||
|
@ -88,7 +88,7 @@ public abstract class Piece {
|
|||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
/**
|
/**
|
||||||
* Flyttar pjäsen till toMove
|
* Flyttar pjäsen till toMove och tar bort det som tidigare var där
|
||||||
*
|
*
|
||||||
* @param pieces
|
* @param pieces
|
||||||
* @param toMove
|
* @param toMove
|
||||||
@ -107,10 +107,12 @@ public abstract class Piece {
|
|||||||
/**
|
/**
|
||||||
* Lägg till move ifall det går, alltså inte är schack där
|
* Lägg till move ifall det går, alltså inte är schack där
|
||||||
*
|
*
|
||||||
* @param pos drag att lägga till ifall det går
|
* @param pos Drag att lägga till ifall det går
|
||||||
* @param movable lägger till drag i denna ArrayList
|
* @param movable Lägger till drag i denna ArrayList
|
||||||
* @param pieces Piece[][] över brädet
|
* @param pieces Piece[][] över brädet
|
||||||
* @param allowedToRecurse
|
* @param allowedToRecurse Behövs för att inte gå in i en evig loop där
|
||||||
|
* <pre>{@code addMovesIfCan -> isInSchack -> validMoves -> getCastlingIfPossible(King) -> isInSchack}</pre>
|
||||||
|
*
|
||||||
* @return true ifall man inte kan gå längre i denna riktning
|
* @return true ifall man inte kan gå längre i denna riktning
|
||||||
*/
|
*/
|
||||||
protected boolean addMovesIfCan(Point pos, ArrayList<Point> movable, Piece[][] pieces, boolean allowedToRecurse) {
|
protected boolean addMovesIfCan(Point pos, ArrayList<Point> movable, Piece[][] pieces, boolean allowedToRecurse) {
|
||||||
|
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user