This commit is contained in:
lov3b 2022-05-15 19:42:06 +02:00
parent 97f13d3572
commit 81b709ded8
2 changed files with 10 additions and 5 deletions

View File

@ -13,7 +13,10 @@ public abstract class LongWalkers extends PieceKnownIfMoved {
/**
* Generell metod för att generera möjliga drag för LongWalkers
*
* @param directions
* @param directions vilka håll. Exempel: <pre>
* {@code new int[][]{{1, 0}, {-1, 0}, {0, 1}, {0, -1}}}</pre> för att
* som ett torn
*
* @param pieces
* @param allowedToRecurse
* @return

View File

@ -88,7 +88,7 @@ public abstract class Piece {
}
/**
* Flyttar pjäsen till toMove
* Flyttar pjäsen till toMove och tar bort det som tidigare var där
*
* @param pieces
* @param toMove
@ -107,10 +107,12 @@ public abstract class Piece {
/**
* Lägg till move ifall det går, alltså inte är schack där
*
* @param pos drag att lägga till ifall det går
* @param movable lägger till drag i denna ArrayList
* @param pos Drag att lägga till ifall det går
* @param movable Lägger till drag i denna ArrayList
* @param pieces Piece[][] över brädet
* @param allowedToRecurse
* @param allowedToRecurse Behövs för att inte in i en evig loop där
* <pre>{@code addMovesIfCan -> isInSchack -> validMoves -> getCastlingIfPossible(King) -> isInSchack}</pre>
*
* @return true ifall man inte kan längre i denna riktning
*/
protected boolean addMovesIfCan(Point pos, ArrayList<Point> movable, Piece[][] pieces, boolean allowedToRecurse) {